Wednesday, 14 December 2011

Saya sayang awak lagi .

Apizz ,
sejak apizz hilang dari hidup yana takda lagi orang yang dapat ceriakan yana dan takda orang yang buat yana ketawa . Apizz sorang ja yang selalu buat yana ketawa dan senyum macam dulu . But , bila apizz pergi dari hidup yana ,semuanya dah tak macam dulu . Malam yang dulunya ceria sekarang penuh dengan tangisan . Sejak apizz pergi dari hidup yana , yana sunyi sangat , hidup yana seperti tidak bermakna . Terus terang yana cakap , yana masih sayang dan cintakan apizz . Kalau yana dah tak sayangkan apizz , yana takkan menangis kerana apizz dan hidup yana takkan ceria tanpa apizz . Hilangnya apizz dari hidup yana , sakitnya hanya Tuhan ja yang tahu . Mungkin apizz tak pecaya yang yana sering menangis bila yana rindukan apizz but pecayalah yana masih sayangkan apizz . yana cuma nakkan apizz , bukannya laki lain untuk jaga yana . Kalau boleh , yana nak apizz yang menghiasi hidup yana . Apizz , kadang-2 yana tertanya-2 adakah apizz masih menyayangi yana macam yana menyayangi apizz ? adakah apizz rindukan yana macam mana yana rindukan apizz ? adakah hati apizz tu masih ada ruang untuk yana ? maafkan yana sebab tak dapat jadi perempuan yang macam apizz impikan , maafkan yana kalau yana tak dapat menjadi yang terbaik untuk apizz . jangan lupa yang yana sayangkan apizz sampai bila-2 .

Wednesday, 7 December 2011

Saya cinta awak .

Pertamanya , 
'Aku cinta kamu' . Biar kata-kata itu mendahului 


Biar awak tahu bertapa aku menyayangimu . 
Di seluruh ruang hati , awak saja yang menghadiri .


Kadangkala hatiku sakit .
Bukan kerana awak yang mencalarnya
Bukan kerana awak tiada di hati
tapi kerana aku ingin kamu ubati .


Adakalanya , awak tidak peduli .
Awak langsung tak faham betapa pedihnya hati ni . 
Namun aku mahu memahami . 


Kamu selalu menjadi marah
hingga hati aku menjadi susah
Namun , awak lagi resah
jadi , biarlah aku yang mengalah


Awak yang saya cintai .
Hatimu tidak akan aku lukai
Biar awak marah , sedih dan menangis
tapi , sayangku tak mungkin akan habis .

Aku akhiri dengan sebuah ungkapan ,
'Aku cinta kamu'

saya sayang awak sangat-2

kepada awak yang amat saya sayangi...
setiap hari saya teringat pada awk...
setiap masa saya merindui awak....
dan setiap detik saya teringatkan kenangan manis kita...

awak!
selagi saya masih bernyawa,
saya akan jaga awak,
saya akan kasi kasih sayang yang secukupnya,
saya akan didik awak ke jalan yang benar,
saya akan curah kan sepenuh hati kesetian cinta saya pada awk...

andai kata saya pergi dulu,
simpan larh cinta saya pada awak didalam hati,
simpan larh kenangan manis sewaktu kita bersama...

walau un keluarga awak membenci saya,
saya tetap akan menyayangi awak dan family awak...

terima kasih awak kerana sudi menerima saya sebagai teman hidup awak...
walaupun saya ini seorang yang jahat dan ta berharta,
ttpi awak tetap menerima saya...

maafkan saya kerana telah banyak membuat awak sedih,kecewa dan marah...
saya bukan nya insan yang luar biasa yang tidak terlepas untuk melakukan kekhilafan....

satu yang saya ingin beritahu pada awk...

SAYA SAYANG AWAK SANGAT-SANGAT..

Tuesday, 6 December 2011

Cinta Sejati

Cinta sejati hanya dapat dirasakan dan tak memaksa untuk dicintai , cinta sejati tak pernah memohon untuk dimiliki , hanya suatu perasaan yang begitu dalam dan begitu terpendam . Apakah kita tahu akan tahu bila kita menemui cinta sejati ? hanya ada satu jawapan , "tidak" . kita tak pernah tahu sudahkah kita menemukan cinta sejati . Tak ada yang tahu , yang dicinta saat ini belum tentu ia adalah cinta sejati dan yang dilupakan mungkin dia lah cinta sejati yang telah lama dicari . Cinta sejati bagaikan bayangan yang ada di dekat kita , gelap dan terus mengikuti , tak pernah bisa untuk diketahui walaupun ia selalu mengikuti . Manusia hanya boleh tersedar dan menyesal saat cinta sejati itu pergi darinya dan hanya boleh menangis kekesalannya , suatu pelajaran yang bisa kita petik "jangan pernah memilih orang yang akan dicintai hanya karena wajah atau harta dan tata katanya . tapi lihatlah dia dengan hati mu , biar lah hati mu yang memilih  kerana hati lebih benar daripada fikiran . Satu hal lagi , cinta adalah anugerah dan salah satu ciptaan Tuhan yang paling mulia , jangan pernah mempermainkan cinta , jangan pernah mendustai cinta , kerana kelak cinta itu pun akan menyakiti kamu dengan kekejamannya .

Monday, 5 December 2011

Awak yang pertama dan terakhir

Engkau bukan yang pertama kutemu .
Namun ku ingin kau menjadi yang terakhir dalam hidupku .
Setiap detik bersamamu ku tunggu .
Hati ku kini hanya milikmu .

Walau engkau jauh beza dariku .
Namun kita masih punya persamaan sayang .
Berdetik hatiku saat terpandang lirik matamu .
Senyuman yang terukir meruntum jiwaku .

Di kala ku dahaga kasihmu .
Kau hadir membawa sinar bahagia buatku..
Terpesona oleh belaian darimu .
Tak ingin ku terpisah jauh darimu .

Sayang, bukan untuk sesaat cintaku ini .
Kasih , bukan untuk seketika

Cuma .

Keihklasan dirimu dan kejujuran diriku
Mengikat kita ke alam bahagia .

Jaga diri elok-elok eyh awak

Andai sesuatu yang buruk terjadi pada diriku ,
Maafkanlah diriku kerana aku tahu aku bnyak bersalah pada drimu .
Jika DIA memanggil ku lebih awal darimu
Aku harap kau redha dgan kepergianku .
Aku harap kau cri la peneman hidupmu ,
Aku tak mahu engkau bersedih keseoranagn ,
Cari la yg lain supaya dia dpat membahagiakanmu dan membuat kau tersenyum selalu…
Maafkan aku kerna tdak smpat membahagiakan drimu..
Maafkan driku juga kerana aku tdak smpat menunaikan janji2 yg tlah kita jnjikan dahulu..
Aku harap kau bahagia dsmping dia..
Dan jika aku sudah tiada …
Kau cntailah dia sepertimana kau cintai aq dahulu…
Anggaplah cnta kita tdak berakhir dsini dan akan bertemu semula di syurga..
Syg,
cntamu akan kugenggam erat dan ku bawa smpai syurga..
Cntamu kekal suci d dlam hatiku..
Dan tidak akan ada sesiape yg boley mengambil cntaku untukmu..
Maafkan aku jika perpisahan ini terjadi..
Maafkan aku jika membuat mu bersedih..
Maafkan aku jika membuat mu keseorangan..
Ini semua takdir yg telah ditentukan oleh DIA..
Sentiasela kenangku dalam mmpi mu dan doamu..
Doakan aku..cntaila aku..wlaupun aku tdak lg bersamamu dn menemanimu d smpgmu…


CINTAILAH DIRIKU SELALU…
SAYANGI AKU SELALU..
BAIK BAIK SAYANG……
CINTAKU HANYA PADAMU….

Khas buat kamu hafiz (dari yana)

Dari awal yana x kenal apa itu cinta .
Sehingga yana kenal fiz ,
tapi yana telalu banyak kekurangan &
halangan ,
mungkin itu yang menjauhkan yana untuk
mencintai & dicintai oleh fiz .

Sehingga kini fiz masih dalam ingatan yana .
yana akan bahagia ,
sekiranya melihat fiz bahagia .
yana juga x pasti ,
apakah perasaan fiz terhadap yana
apakah tanggapan fiz pada yana

Namun yang pasti ,
fiz lah yang mengajar yana erti CINTA .
Maafkan yana kerana telah banyak menyusahkan kamu dan menyakitkan hati kamu HAFIZ .